Contents 2018

I. HOMAGE TO PROFESSOR  EUGEN TODORAN / 5

Iosif CHEIE-PANTEA, Profesorului Eugen Todoran. Omagiu / 7

Vasile D. ȚÂRA, Profesorul Eugen Todoran. Repere biografice / 11

Rodica BĂRBAT,Profesorul Eugen Todoran: o prezență necesară [Professor Eugen Todoran: A Necessary Presence / 23

Ileana OANCEA, În spiritul culturii românești interbelice, nevoia de excelență: Profesorul Eugen Todoran [In the Spirit of Romanian Interwar Culture, the Need for Excellence: Professor Eugen Todoran] / 27

Alexandru RUJA, Maiorescianismul – constantă în atitudinea critică [Titu Maiorescu’s Influence – A Constant of the Critical Attitude] / 33

Marcel TOLCEA, Câteva considerații despre instrumentalizarea mitului în exegeza lui Eugen Todoran [Considerations on the Instrumentalization of Myth in Eugen Todoran’s Criticism] / 43

Cornel UNGUREANU, Eugen Todoran, între Cercul literar de la Sibiu și eminescologia timișoreană [Eugen Todoran, between the Literary Circle of Sibiu and Timișoara’s Eminescology] / 47

II. STUDIES / 53

Michael METZELTIN, Les formes d’union dans la géopolitique européenne [Forms of Union in European Geopolitics] / 55

Laura LAZĂR ZĂVĂLEANU, Studiile românești – Work in Progress [Romanian Studies – Work in Progress] / 69

Maria SUBI, Drama expatrierii în epopeea vergiliană: Litora cum patriae lacrimans portusque relinquo (Aen., III, 10) [The Tragedy of Expatriation in Vergil’s Poem] / 85

Gabriela RADU, Aspecte stilistice ȋn pareneza bizantinǎ – Sfaturi către ȋmpărat [Stylistic Features of Byzantine Paraenesis – Admonition to the Emperor] / 95

Costel CIOANCĂ, Simboluri ale intimităţii în basmul fantastic românesc. Instituţia destinului [Intimacy Symbols in the Romanian Fairy Tale. The Institution of Destiny] / 101

Bogdan BALIȚA, Roxana ROGOBETE, Țiganiada: bucuria textului [The Gypsy Epic Poem: Textual Bliss] / 113

Gabriela GLĂVAN, Trafic, circuit social și sex în nuvelele Verdictul și Metamorfoza [Traffic, Social Circuit and Sex in The Judgment and The Metamorphosis / 125

Dumitru TUCAN, Eugen Ionescu și utopia modelului cultural francez [Eugène Ionesco’s Utopic Vision of the French Cultural Model] / 131

Simona ANTOFI, Mircea Cărtărescu, Frumoasele străine – etape ale unei călătorii inter-textuale și inter-culturale în cheie parodică [Mircea Cărtărescu, Beautiful Strangers – The Stages of an Intertextual and Intercultural Journey, Treated in a Parodic Tone] / 139

Lavinia SIMILARU, Los médicos y la medicina en Lo prohibido de Benito Pérez Galdós [The Doctors and the Medicine of the Time in The Forbidden by Benito Pérez Galdós] / 145

Luciana PENTELIUC-COTOŞMAN, Michel Tournier : Un Ecrivain Canonique ? [Michel Tournier: A Canonical Writer] / 155

Roxana Maria CRETU, El trato de los extranjerismos en la nueva ORAE [How Foreign Words Are Dealt with in the ORAE (Orthography of the Royal Spanish Academy)] / 169

Eugenia-Mira TĂNASE, Doit-on aiguayer ou rincer ses robes ? – Quand l’usage l’emporte sur la norme [When Linguistic Usage Modifies the Norm] / 179

Mariana PITAR, Les marqueurs d’organisation textuelle comme expression de l’ellipse dans le texte procédural [Markers of Textual Organization as Expression of Ellipsis in Procedural Texts] / 201

Irina DINCĂ, Pronumele şi adjectivul pronominal demonstrativ în limba română actuală şi în limba arabă modernă standard – o abordare contrastivă [The Demonstrative Pronoun and the Demonstrative Pronominal Adjective in Contemporary Romanian Language and in Modern Arabic Language – A Contrastive Approach]

Diana MACIU-PIERRET, La culture éducative, élément clé dans l’enseignement du français langue étrangère [Educational Culture, a Key Element in Teaching French as a Foreign Language] / 221

III. HOMAHE/ 233

IV. REVIEWS/ 237